Nadruki reklamowe wykonywane są na różnych przedmiotach, banerach reklamowych, samochodach, tkaninach, kubkach, długopisach. Powstają zatem rozmaite gadżety reklamowe, a także wykonuje się nadruki na przedmiotach o innym przeznaczeniu, wykorzystując je jako przestrzeń reklamową. W ten sposób powstają zegary z nadrukiem, koszulki, parasole, kubki, długopisy itp.
Do wykonywania nadruków stosuje się specjalistyczny sprzęt oraz różne metody druku, z których każda ma swoje przeznaczenie. Metodą sitodruku nadruki wykonywane są na parasolach, torbach, koszulkach, kubkach. Kubki z nadrukiem oraz inne tego rodzaju elementy mogą stanowić ciekawy gadżet reklamowy, wykorzystywany w biznesie, ale także może być traktowany jako pomysł na nietuzinkowy prezent. Grawerem wykonuje się nadruki na długopisach, narzędziach, różnego rodzaju akcesoriach. Tampondrukiem z kolei na nośnikach USB, długopisach, zapalniczkach, kalkulatorach.
Druk offsetowy wykorzystywany jest do druku ulotek, broszur, kalendarzy ściennych i książkowych, gazetek reklamowych, teczek firmowych, materiałów biurowych, wizytówek, papieru firmowego, notesów, katalogów produktów, toreb papierowych.
Termotransfer to technika stosowana do drukowania na tkaninach, torbach, czapkach. Haft komputerowy na grubych tkaninach, torbach turystycznych, polarach, ręcznikach.
Dzisiejsze możliwości reklamy są bardzo duże, realizowane są druki wypukłe 3D, stojaki reklamowe, ekspozytory, dyspensery do ekspozycji różnego rodzaju produktów i artykułów.
Nadruki reklamowe wykonuje się z powodzeniem na odzieży roboczej, ochronnej, na kosmetyczkach, torbach turystycznych, czapkach z daszkiem, parasolkach, parasolach kawiarnianych. Nowoczesne technologie wykorzystywania do robienia nadruków sprawiają, że są znacznie bardziej odporne na ścieranie, niż kiedyś.
Nadruki na odzieży swój idealny wygląd zawdzięczają farbom plastizolowym, rozpuszczalnikowym i wodnym.
Druk bezpośredni lub termotransferowy to dwie podstawowe techniki druku na odzieży. Metoda jest zawsze dobierana do konkretnego zlecenia, do rodzaju materiału, ilości zamówionych sztuk itd. Najważniejsza jest jakość nadruku oraz jego trwałość. Nadruk musi przetrwać pranie i normalne użytkowanie odzieży.
Większość firm wykonuje zlecenia indywidualne i masowe, seryjne.